Inpakken en wegwezen

Een goede voorbereiding is het halve werk

Anderen gaan bungyjumpen, skydiven, hiken in Nepal of stoer alleen op reis door Zuid -Afrika. Ik ga 18 dagen in mijn uppie op wereldreis door Nederland. Dat stond op míjn bucketlist. Ik vind dat al ruig genoeg :-). Ieder z'n ding. En als je op wereldreis gaat dan neem je natuurlijk wel de tijd om je goed voor te bereiden. Die voorpret brengt mij al helemaal in vakantiestemming :-). 
Natuurlijk moet je er voor zorgen dat je voordat je op reis gaat de juiste vaccinaties hebt gehad. Met al die enge ziektes die je tijdens je reis kunt oplopen! 

Dus ik was enige tijd geleden al via de GGD een prik gaan halen. Mén, wat een drukte daar! Het leek wel alsof heel Nederland op wereldreis ging! Zoveel mensen die zich lieten vaccineren. Niet normaal meer. Ze hadden er zelfs een complete fabriekshal op een industrieterrein voor ingericht 😲

Hitte en Harry

Prik geregeld dus, en ik moet na mijn wereldreis nog een keer terug zeiden ze. Voor een soort 'afterprik'. Zal wel nodig zijn. Ik heb geen idee. Ik doe dit ook maar voor het eerst he. Dus ga ik straks die 2e prik ook maar braaf halen. 

Omdat het te warm is om les te geven heb ik onverwachts een paar dagen eerder vakantie en dus tijd om toch nog even mijn huis aan kant te maken. Stom he, waarom doen mensen dat toch. Gaan ze op vakantie, lekker ontspannen en niksen, gaan ze een paar dagen van tevoren nog als een malle hun huis lopen poetsen... Ja. Ik doe dat dus ook. Zat in mijn opvoeding. Zit diep ingeprent. En zeg nu zelf. Hoe fijn is het om als je na 3 weken behelpen op 3 vierkante meter en niet al te schone sanitairgebouwen je in een SCHOON en groot huis thuiskomt. 

Ik vind dat prettig.

Het wordt vandaag 35 graden hier in Brabant. Dus mijn aircootje draait sinds vanmorgen weer op volle toeren. Zodat ik me al stofzuigend en poetsend alsnog in het zweet kan werken. Dus Harry van stal gehaald en aan de slag. Camilla de chicken is al ingeruimd met alle benodigde en waarschijnlijk toch ook wel wat overbodige spullen. Het proviand mag nog even in de hal wachten. Anders is het al gekookt voordat het de bedoeling is. 

Ik HAAT warm weer trouwens, dus, controlefreak als ik ben, heb ik natuurlijk al láng weeronline gecheckt om te kijken wat ik de komende tijd kan verwachten. Want bij 30+ graden kamperen dat gaat deze reizigster dus niet doen. En de honden zullen me dat in dank afnemen. Maar het ziet er prima uit. Ik ga de eerste dagen richting Noordpool dus de temperatuur zal gaan zakken met elke kilometer die ik afleg.

Verwenmomentje en Oranje boven

Vanmorgen om 7.00 liep ik al met de hondjes, om 9.00 liep ik door de supermarkt, om 10.00 zat ik bij de kapper, want je weet maar nooit wie je allemaal tegen komt op je wereldreis en daarna trakteerde ik mezelf op een lekker dikke pil. Veel over gehoord, dus ik ga het maar zelf ervaren: De zeven zusters. Deel 1. Het zal mij benieuwen. En NEE, niemand gaat mij vertellen wat er gaat gebeuren met dat zevental! 
Vanavond is er dan nog voetballen. Niet mijn spelletje. Helemaal niet zelfs. Maar na die eerste wedstrijd lijkt het erop dat ze toch wel íets kunnen, dus ik ga straks toch maar kijken. 

En dan proberen om tijdens het onweer en broeierige nacht nog wat nachtrust mee te pikken. En dan 
gaan met die banaan. Mijn doggies, mijn Kip en ik zijn er klaar voor!

Tot laters!

Renate & Camilla

PS: De 'abonneerknop' schijnt niet meer te werken. Blogger gaat stoppen met de abonneermogelijkheid. Maar je kunt me ook hier volgen op mijn Instagramaccount




Reacties

Meest gelezen posts

Conclusie #wereldreisNL4

Trial-and-error #wereldreisNL3

Toeristje spelen #wereldreisNL2