Roadtrippen

 

Dreadlocks

Klinkt wel he, Roadtrippen. Je ziet dan zo'n avontuurlijke vrouw voor je met een backpack en dreadlocks. Twee onderbroeken, een bikini, een bankpas en een flesje water. Dat is alles wat ze meeneemt. En dan op pad. De wijde wereld in!

Nou, dat ga ik dus ook doen! Voor het eerst! 17 dagen in mijn uppie de wereld verkennen. Nou okee, Nederland dan. Alleen ziet het plaatje er bij mij íets anders uit...
Mijn backpack hangt achter mijn grote bestelauto. Mijn backpack heeft een eigen wc, een groot twee-persoonsbed en vloerverwarming. Mijn kledingkast is gevuld en de koelkast ook. Maar hey, je moet toch érgens beginnen. 

Grenzen verleggen

Ik vind dat ik al best grensverleggend bezig ben. De afgelopen jaren heb ik al wel een paar keer enkele dagen in mijn uppie gekampeerd. En dat vond ik heerlijk. Maar nu ga ik toch echt langer op pad. Wat is het verschil met thuis? Daar woon ik toch ook alleen? Ja klopt. Maar op de een of andere manier voelt het toch anders. 


Echte plannen heb ik niet gemaakt. Ook al héél onnatuurlijk voor mijn persoontje. Ik vind het altijd prettig als ik weet wat er komt. Iets met voorspelbaarheid en minder stress. Dus ook in dat opzicht ben ik grensverleggend bezig. Ik heb 4 campings geboekt. Dat wel. Omdat ik wel op fijne plekken wil staan. En niet zomaar ergens in een kringetje op een veldje. Ik wil me op de camping thuis voelen. Kleine campings in de natuur. Met zo min mogelijk toeters en bellen. Dus die zijn met zorg uitgezocht én geboekt. Want Corona hè. Heel Nederland gaat in eigen land op vakantie. 

Uitdaging

Het alleen op vakantie gaan is tot daar aan toe. Maar alleen op vakantie gaan met twee honden, waarvan er één iets meer dan gemiddelde begeleiding nodig heeft is vers twee. Gelukkig zijn ze al goed gewend aan het campingleven, en heb ik routines ingebakken die het mij wat makkelijker maken. Zo kunnen de twee dames even zonder problemen en zonder stress in de caravan blijven als ik even naar het sanitairgebouw moet of even een afwasje moet doen. Uitlaten gaat 1x per dag met 2 honden ( de grote wandeling) en de rest gaat om de beurt. 1 op 1. Zo doe ik het thuis ook. 
Ik probeer niet in problemen te denken maar in oplossingen (goh, alwéér een uitdaging). En ik HOEF niks. Dat is het ideale als je in je eentje gaat. Ik trek mijn eigen plan. 

Kicken

Voor de momenten dat ik me dreig te gaan vervelen gaat er leesvoer mee. En ook wat werk. Al weet ik nog niet of ik daar iets mee ga doen. Met dat werk dan. En vervelen doe ik me niet zo snel. Maar toch. 
Ik ben niet de meest verlegen persoon, dus contacten leggen met nieuwe mensen is niet zo het probleem. Maar daar heb ik niet altijd behoefte aan. Ik ben benieuwd hoe het me gaat bevallen. 17 dagen op mezelf aangewezen te zijn. Het lijkt me eigenlijk wel kicken. 3 jaar geleden zou dit avontuur nog niet in me ópgekomen zijn, en nu kijk ik er erg naar uit. 
Mijn volgende doel is om Camilla een keer aan te haken en gewoon een paar weken door Europa te trekken. Ik zou willen dat ik dat aandurfde. Nou, wie weet volgende jaar :-).
Eerst deze roadtrip maar eens tot een goed einde brengen.

Ik houd jullie op de hoogte. Ik vertrek half juni. 

De 'abonneerknop' schijnt niet meer te werken. Blogger gaat stoppen met de abonneermogelijkheid. Maar je kunt me ook hier volgen op mijn Instagramaccount 





Renate



Reacties

Unknown zei…
Succes gewenst.
Heerlijk weg en genieten.
Vier weken was mijn langste solo trip.

Vervelen zul je je wel niet.
Altijd wat te doen eten maken...
Unknown zei…
Mooi, wat goed van jou. Genieten en dromen van meer 😉 wie weet.
hbm zei…
hallo, top hoor, deze vakantie, ik wil je ook graag volgen, ik doe: abonneren en dan email adres en dan komt er te staan: welkom back, is dat ok???? krijg ik dan je meldingen binnen? lijkt me geweldig dit te volgen
Anoniem zei…
Klinkt goed!!!
Ik volg je onroad (online)
groet Lidialise
Ik kreeg van blogger door dat ze per 1 juli 2021 iets gaan vetanderen aan de abonneermogelijkheid. Maar zover is het nog niet. Dus abonneren zou moeten werken lijkt me..
Gitte zei…
Wow Renate. Heel stoer. En volgend jaar is Scandinavië aan de beurt😊.

Meest gelezen posts

Conclusie #wereldreisNL4

Trial-and-error #wereldreisNL3

Toeristje spelen #wereldreisNL2