Bakje koffie doen?

In deze Coronatijd nodig je niet zomaar iedereen uit de de koffie. Nou ben ik daar zelf helemaal niet zo van trouwens. Van het 'op de koffie gaan'. 
Ik ga liever gezellig het bos in of de hei op om daar met deze of gene lekker slap te kletsen óf een diepgaand gesprek te voeren. Dat laatste gaat sowieso veel beter als je naast elkaar loopt en je elkaar niet in het gezicht hoeft aan te kijken. 

Alleen is daar dan dus GEEN koffie bij. En dat geeft je normaal gesproken wel wat om handen. IN je handen eigenlijk. Even nippen aan je koffie als het gesprek te moeilijk, te zwaar, te saai wordt, of als je gewoon een droge strot krijgt. Van het veel en lang achter elkaar praten. 

Dus, flesje water mee naar het bos. 


Wat natuurlijk wél kan is een virtueel bakje leut hier gezellig bij mij op de digitale bank. Ik zie jou niet en jij mij niet, dus kan ik het lekker overal over hebben. En nou es niet altijd over die honden. Ik leef honden, ik adem honden, ik eet honden (nou, vooral hondenhaar, dat echt óveral zit) en ja, ik HOU van honden. 

Maar er is meer. 

En dat ben ik de laatste tijd nu eens wat aan het uitpluizen. 

Ik ben niet alleen Renate van de Honden, zoals een goede kennis me in zijn telefoon heeft genoemd. Ik ben nog allerlei andere Renate's. En die mogen wel eens wat meer tot ontwikkeling komen.

Ik ga hier geen zwaar verhaal van maken, maar mijn leven is een jaar of vier geleden nogal drastisch veranderd zullen we maar zeggen. En uiteindelijk alleen maar ten goede moet ik bekennen. 
'Het duurt even, maar dan heb je ook wat' zeggen ze hier in Brabant.

Een van die uitpluisresultaten is dit blog. Ik heb schrijven altijd al leuk gevonden. En ik hoor zo links en rechts van mensen die wel eens wat van me lezen, dat ik daar eens wat meer mee zou gaan moeten doen.

Nou, hier ben ik dan dus. Met een blogpagina: Op de koffie bij Renate.
Laat ik dat maar eens een kans geven. Kijken of het me bevalt. Of ik genoeg te vertellen heb, (dat mag geen probleem worden, ik had op de kleuterschool altijd al een 10 voor praten op mijn rapport) en of er mensen zijn die het leuk vinden om het te lezen. 
Dus jullie worden mijn proefkonijnen. 

En zo kunnen jullie mee op mijn ontdekkingstocht. Ik ben nogal een 'ik schud een keer met mijn mouw en er rollen letters uit' type schrijver. Een mooie manier om te beginnen. Bijschaven met fancy schrijftechnieken kan dan altijd nog.

Of niet. Ik zie nog wel.

Éen tip heb ik al wel gelezen. Ik moet het niet te lang maken, want dan haken jullie af.

Dus Houdoe voor nu.

Renate van de Honden




Reacties

Unknown zei…
Nou, ik heb de koffie hier ook al gezet, dus kom maar op! 😉
Wally zei…
Nou dat is gezellig een virtueel bakkie koffie. En ja het is toch gezellig effe buurten. Jaren geleden heb ik ook ooit een blog geschreven over onze Wally. Van pup naar fokhond, zijn eerste jaar. Elke week zijn avonturen opschrijven, foto's erbij, filmpje, een beetje alsof hij het vertelde. Het was wel grappig. Zo, mijn koffie is op.
Wally zei…
Oeps, lol, ik zie nu dat bericht wordt geplaatst als Wally. Komt zeker doir mijn pagina. Nou groetjes van mij Agnes.
Els zei…
Hier in Reusel kan je ook erg goed wandelen ;)... gaat goed komen :) .... Fijn hè, 54
Trix zei…
Een heerlijk koffie-klets- praatje .

KnipSter zei…
We want more!
Koos Jansen zei…
Kijk, das meteen in de actie!
Ik ga graag mee op pad om al die Renate’s te ontmoeten!

Meest gelezen posts

Conclusie #wereldreisNL4

Trial-and-error #wereldreisNL3

Toeristje spelen #wereldreisNL2